Správně zvolené doménové jméno pomáhá dostat se do povědomí zákazníků a odlišit se od konkurence. Tato úloha může být jednodušší, pokud doménové jméno obsahuje výraz, který již v povědomí zákazníků je, jako v případě celosvětově známých značek, např. Coca-Cola, Lexus, Zanussi apod. Ponecháme zde stranou případy, kdy někdo zaregistruje doménu za účelem cyber squattingu, a zaměříme se naopak na otázku, zda je možné, aby podnikatel legitimně zaregistroval doménu zaměnitelnou s chráněným označením (např. ochrannou známkou) třetí osoby.
Zájem na registraci doménového jména obsahujícího cizí ochrannou známku mohou mít především ti podnikatelé, kteří nabízí zboží a služby známých značek, např. distributoři zboží, přeprodejci, servisní centra apod.
V doméně nejvyšší úrovně nelze z technických důvodů zaregistrovat dvě domény druhé úrovně identického znění. Jedinečnost doménového jména vytváří situaci, kdy o jednu doménu může mít zájem více zájemců.
Při registraci doménového jména u registrátora se registrující osoba zavazuje, že se bude se řídit příslušnými pravidly pro registraci domény. Jednotlivá pravidla pro registraci domén se mezi sebou celosvětově liší, nicméně jsou založená na principu, že osoba, která doménové jméno registruje, musí mít k příslušnému slovu nebo výrazu (jež chce použít do názvu domény) právo nebo případně legitimní zájem na jeho používání v doménovém jménu.
Chcete se dozvědět více o pravidlech při registraci domény? Celý článek najdete na epravo.cz.